Συνολικές προβολές σελίδας

Παρασκευή 5 Σεπτεμβρίου 2014

H Φυσική της Α Γυμνασίου ανά διδακτική ενότητα με την βοήθεια της τεχνολογίας.

Σταδιακά θα  προσθέσω σε κάθε διδακτική ενότητα φηφιακά πειράματα (το ίδιο θα συμβεί και στις τάξεις Β και Γ αλλά και στο μάθημα της Χημείας των τάξεων Β και Γ Γυμνασίου)


Φύλλο εργασίας 1ο :Μετρήσεις μήκους- η μέση τιμή.
Προσομοίωση: http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/6201?locale=el
Κουίζ: http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/6166?locale=el
Η περίφραξη του αγρού (απαιτεί Java ,σύνδεση με τα Μαθηματικά) :http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/2368?locale=el

Φύλλο εργασίας 2ο: Μετρήσεις χρόνου- η ακρίβεια.
Φύλλο εργασίας 3ο: μετρήσεις μάζας-τα διαγράμματα.
Φύλλο εργασίας 4ο: Μετρήσεις θερμοκρασίας- η βαθμονόμηση.
Φύλλο εργασίας 5ο: Από την θερμότητα στην θερμοκρασία- η θερμική ισσοροπία.
Φύλλο εργασίας 6ο:Οι αλλαγές κατάστασης του νερού-ο κύκλος του νερού.
Φύλλο εργασίας 7ο: Η διαστολή και η συστολή του νερού-μια φυσική ανωμαλία.
Φύλλο εργασίας 8ο: Το φως θερμαίνει- "ψυχρά" και "θερμά"σώματα.
Φύλλο εργασίας 9ο: Το φαινόμενο του θερμοκηπίου υπερθερμαίνει.
Φύλλο εργασίας 10ο:Το ηλεκτρικό βραχυκύκλωμα-κίνδυνοι και ασφάλεια.
Φύλλο εργασίας 11ο: Ένας ηλεκτρικός  κινητήρας.
Φύλλο εργασίας 12ο: Μια ηλεκτρική γεννήτρια.

Τετάρτη 23 Ιουλίου 2014

Φτιάξτε μόνοι σας αντικουνουπικό !

Διώξτε τα κουνούπια από το σώμα σας με ένα εύκολο και αποτελεσματικό αντικουνουπικό που θα το παρασκευάσετε ως εξής:
Σε ένα γυάλινο βάζο που κλείνει με καπάκι βάζετε μικρά ή τεμαχισμένα  φύλλα φρέσκου  βασιλικού , δεντρολίβανου ,λεβάντας ,μελισσόχορτου και  ευκαλύπτου (τουλάχιστον δυο από τα πιο πάνω είδη φυτών) και σκεπάζετε τα φύλλα ρίχνοντας μέσα στο βάζο αιθανόλη (φαρμακευτικό οινόπνευμα 70 βαθμών που είναι στα 2 ευρώ περίπου τα  300 ml).
Εννοείτε ότι έχετε πλύνει και τινάξει  τους βλαστούς των φυτών ώστε να φύγει το περισσότερο νερό από πάνω τους και μετά προχωράτε στο κόψιμο και την τοποθέτησή των φύλλων τους στο βάζο.
Κλείνετε καλά το καπάκι του βάζου και αφήνετε το βάζο σε ζεστό μέρος για 1-2 μέρες  οπότε εκχυλίζονται τα αιθέρια έλαια μέσα στο οινόπνευμα και αφού φιλτράρουμε το περιεχόμενο του βάζου με την βοήθεια φίλτρου του καφέ τοποθετημένου σε ένα χωνί...προσθέτουμε νερό σε ποσότητα περίπου 5πλάσια  του υγρού που πήραμε μετά την διήθηση στο φίλτρο .
Το τελικό προϊόν κλείνεται ερμητικά σε ένα βάζο και από αυτό γεμίζουμε το μπουκαλάκι μας κάθε φορά που αδειάζει.




Φυσικά για πιο πολύ ευκολία στην χρήση μπορούμε να γεμίζουμε μπουκαλάκι βαποριζατέρ...αν έχουμε .
Το άρωμα είναι φυσικό αλλά και άριστα εντομοαπωθητικό με κόστος 2-3 ευρώ τα 1500 ml δηλαδή 20-25 λεπτά το μπουκαλάκι των 100 ml και φυσικά το κυριότερο το εντομοαπωθητικό είναι βιολογικό  και φτιαγμένο από τα χεράκια μας !!!!
Δείτε και αυτό :
https://www.youtube.com/watch?v=AA5bm6aASCU

Σάββατο 12 Ιουλίου 2014

Απολογισμός απόδοσης στην καστανιά στην Μεγάλη Παναγία Χαλκιδικής(2014).

Το 2013 κύλησε άσχημα για την μελισσοκομία στην Βόρεια Ελλάδα και αν εξαιρέσουμε τα μέλια των κάμπων όπως από την βαμβακιά ή το ηλιόσπορο η παραγωγή ήταν πενιχρή.
Οι νέοι μελισσοκόμοι που ξεκίνησαν με πολύ όρεξη αλλά και οι πιο παλιοί άρχισαν να απογοητεύονται όμως οι περισσότεροι πήραν βαθιές ανάσες και με την ελπίδα για καλύτερο το 2014 συνέχισαν την ενασχόλισή τους με την μελισσοκομία .Ωρισμένοι βέβαια μη αντέχοντας το οικονομικό κόστος συντήρησης των μελισσών αλλά και τα συχνά κρούσματα κλοπών ακόμη και  ολόκληρων μελισσοκομείων εγκατέλειψαν την ενασχόλισή τους με την μελισσοκομία.
Δεν υπάρχει μελισσοκόμος που να μην ένοιωσε την πίκρα απο το θέαμα της απουσίας από το μελισσοκομείο του μιάς η και περισσότερων κυψελών.
Σήμερα πολλοί μελισοκόμοι έχουν εγκαταστήσει συστήματα παρακολούθησης των κυψελών τους (GPS) που βέβαι κοστίζουν περί τα 100 ευρώ το ένα όμως η εγκατάσταση τους είναι αναγκαία  ώστε να οδηγείται στο αυτόφωρο ο δράστης της κλοπής καθώς μόλις σηκώνεται η κυψέλη ενεργοποιείται το σύστημα και στέλνει sms στον  ιδιοκτήτη με τις συντεταγμένες της θέσης της κυψέλης  και αρχίζει έτσι η παρακολούθηση της πορείας της κυψέλης με ανταλλαγή sms.....
Φέτος το 2014 δηλαδή παρά την καλή έναρξη της χρονιάς τα μηνύματα είναι άκρως ανησυχητικά αφού πάλι ΜΕΛΙ δεν συλλέγουν οι μέλισσες και οι μελισοκόμοι αγοράζουν την ζάχαρη (όσοι έχουν χρήματα από άλλο επάγγελμα ) με τα τσουβάλια ώστε να ταίσουν τις μέλισσες για να μην χαθούν.


Στην Μεγάλη Παναγία και φέτος ο απολογισμός είναι ΑΡΝΗΤΙΚΟΣ αφού η καλύτερη μου κυψέλη είχε αρχικό βάρος 36,7 κιλά στις 12-6-2014 οπότε άρχισε η καστανιά και σήμερα 11-7-2014 δηλαδή ένα μήνα μετά παρά το τάισμα τουλάχιστον 4 κιλών τροφής το βάρος της είναι 35,6 κιλά δηλαδή 1 κιλό λιγότερο και φυσικά όσο μένουν τα μελίσσια εκεί το β΄ρος συνεχίζει να μειώνεται με ρυθμό 200 γραμμάρια ανά ημέρα κατά μέσον όρο.......
Η πορεία της παραγωγής μελιού είναι φθίνουσα εκθετικά καθώς από παραγωγή της τάξεως των 25 κιλών ανά κυψέλη φτάσαμε πέρυσι στα 5 κιλά ανά κυψέλη που φυσικά δεν καλύπτει το κόστος παραγωγής...
Το πιο ανησυχητικό είναι ότι δεν υπάρχει πια μέλι στο πεύκο και άποψή μου είναι ότι έχει ΨΕΚΑΣΘΕΙ ΑΠΟ ΑΕΡΟΣ κάτι που δικαιολογεί και την απουσία του δάκου στην ελιά στην Χαλκιδική.
Ντοκουμέντα υπάρχουν στο διαδίκτυο για την άποψή μου αυτή και φυσικά η πολιτεία έχει την ευθύνη για την εξαφάνιση της μελισσοκομίας στην Ελλάδα που έρχεται.
Το ελληνικό μέλι σπανίζει στην αγορά και κυκλοφορούν ήδη μέλια εισαγωγής και μάλιστα αγνώστου εθνικότητας.
Ελλάδα χωρίς γεωργία + κτηνοτροφία + αλιεία  = νηστικιά Ελλάδα και αυτό έπεται αφού δεν υπάρχει εθνική πολιτική (προσέξτε ότι μπορεί να διωχθώ για την λέξη εθνική...).
Οι τιμές στα αγροτικά εφόδια είναι απαγορευτικές ενώ οι τιμές χοντρικής στα αγροτικά προϊόντα είναι μηδαμινές και δεν καλύπτουν το κόστος παραγωγής και έτσι οι αγρότες  στα χωριά λιμοκτονούν ή εγκαταλείπουν τις καλιέργειές τους αφού είναι πια ασύμφορες ( όσο πιό πολλά χωράφια σπέρνεις τόσο πιό πολύ ...μέσα μπαίνεις λένε όχι άδικα ).
Φυσικά οι τιμές των προίόντων στην λιανική είναι από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη εξαιτίας της έλλειψης ελέγχων οπότε οργιάζει η αισχροκέρδεια π.χ 
1.ωμό αμύγδαλο τιμή παραγωγού 4 ευρώ -τιμή λιανικής 12 ευρώ
2.ροδάκινο 20 λεπτά πουλά ο παραγωγός -150 λεπτά αγοράζει ο λαός
3. Βαλένθια 20 λεπτά στο χωράφι -80 στο ράφι
4. μέλι 3 ευρώ ο παραγωγός -7 ο λαός

............................................................................................................
Και το χειρότερο από όλα είναι ότι και η λαϊκή έγινε λιανική...όπου οι παραγωγοί και οι έμποροι με μια φωνή κάνουν την ίδια δουλειά...ξεζουμίζουν τον λαό και το κράτος....

Παρασκευή 27 Ιουνίου 2014

Δωρεάν βιβλία λογοτεχνίας(ομιλούντα αλλά και ηλεκτρονικά).

42.000 βιβλία έτοιμα για κατέβασμα δωρεάν ,To Project Gutenberg προσφέρει εντελώς δωρεάν 42.000 ebooks, τα οποία μπορείτε να διαβάσετε online αλλά και να τα κατεβάσετε στον υπολογιστή σας.
Δεν χρειάζεται καμία συνδρομή για να τα αποκτήσετε, όμως, αν βρείτε το project ενδιαφέρον και χρήσιμο, μπορείτε να προσφέρετε ένα μικρό ποσό μέσω του donate που υπάρχει στα αριστερά της σελίδας, για να στηρίξετε την προσπάθεια αγοράς και ψηφιοποίησης περισσότερων βιβλίων.
Τα βιβλία διατίθενται σε πολλές γλώσσες πέραν της ελληνικής
Μπείτε και δείτε ολόκληρη τη συλλογή πατώντας εδώ:
http://www.gutenberg.org/browse/languages/el

ΟΜΙΛΟΥΝΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΞΕΝΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ
Μπορεί κάποιος να τα ακούσει  διαδικτυακά ή να τα κατεβάσει σε mp3 με το google chrome :

H Ελλάδα περνάει στα τελικά (χιουμοριστικό βίντεο με τον Χάρρυ Κλυν)

Λέτε; Είμαι αισιόδοξος για την πρόκριση στους 8 (θα περάσουμε την Κόστα Ρίκα)
Δείτε το βίντεο ...αξίζει:


https://www.youtube.com/watch?v=Wq5hIHh0-mU#t=37

Οι τιμές των φροντιστηρίων στην οθόνη σας (παρατηρητήριο διδάκτρων)

Βρείτε τις τιμές που ραιριάζουν στο πορτοφόλι σας :
σε ιδιωτικά ΙΕΚ , φροντιστήρια ξένων γλωσσών,φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης, εργαστήρια ελευθέρων σπουδών, βρεφονηπιακούς σταθμούς (από την Γενική γραμματεία εμπορίου).         http://app.gge.gov.gr/
Προσοχή
1.Οι τιμές είναι ενδεικτικές και ...σηκώνουν διαβουλεύσεις..............
2. Σε περίπτωση οικονομικής αδυναμίας αναζητείστε την λύση στην τοπική αυτοδιοίκηση -στην εκκλησία -σε σχολεία (όπου υπάρχει ακόμη φιλότιμο γενικά....)
3.Δυστυχώς το εκπαιδευτικό σύστημα όπως είναι δομημένο καλιεργεί την αναγκαιότητα των φροντιστηρίων σε επίπεδο Λυκείου (ειδικά στην Β και Γ τάξη του) και ορισμένοι  αετονύχηδες καραδοκούν γύρω σας για να εκμεταλευτούν την ανάγκη σας αυτή , γιαυτό γονείς - μαθητές εφόσον ανήκετε σε αυτή την ομάδα  αναζητείστε την καλύτερη λύση για σας χωρίς να σας παίρνουν ...το κεφάλι. 
Υπάρχουν καθηγητές είτε του δημοσίου είτε ιδιώτες που συμπεριφέρονται με λογική και όχι ως οικονομικοί ...κανίβαλοι, βρείτε τους και αξιοποιείστε τους..
Φυσικά δεν συμφωνώ με την παράδοση ιδιαίτερων με αμοιβή από τους δημόσιους καθηγητές όμως κατανοώ την ανάγκη ορισμένων να το κάνουν για λόγους έκτακτης ανάγκης (οικονομική κρίση , σπουδές δικών τους παιδιών σε άλλη πόλη κλπ)  φυσικά θεωρώ απαράδεκτη σε κάθε άλλη περίπτωση τόσο την επιλογή αυτή των καθηγητών να παραδίδουν ιδαίτερα όσο και των γονιών που επιλέγουν καθγητές του  δημοσίου την στιγμή που υπάρχουν γύρω τους αξιόλογοι καθηγητές που ιδιωτεύουν και πρέπει να επιβιώσουν και αυτοί !



Τετάρτη 18 Ιουνίου 2014

Θέματα Φυσικής Γ Γυμνασίου (δίνονται οι απαντήσεις με κόκκινο χρώμα)


ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΙΟΥΝΙΟΥ
(Να απαντήσετε σε 6 ερωτήσεις της επιλογής σας)

1η ερώτηση
Στο τέλος της εκφώνησης  να γράψετε δίπλα σε κάθε αριθμό που αντιστοιχεί σε κάθε πρόταση το γράμμα Σ αν η πρόταση είναι σωστή ή το γράμμα  Λ αν είναι λάθος:
  1. Υπάρχουν μόνο δυο είδη ηλεκτρικών φορτίων.
2.      Αν διπλασιάσουμε την απόσταση δυο φορτίων τότε η δύναμη Κουλόμπ που ασκούν το ένα στο άλλο υποτετραπλασιάζεται .
3.      Αν διπλασιάσουμε την τάση στα άκρα ενός αντιστάτη τότε διπλασιάζεται και το ρεύμα που τον διαρρέει
4.      Όταν το φως αλλάζει μέσον διάδοσης αλλάζει και συχνότητα.
5.      Αν το φως αλλάξει μέσο διάδοσης και εισέλθει  σε οπτικά πυκνότερο μέσο τότε παθαίνει διάθλαση και απομακρύνεται από την κάθετο.
6.      Στα διαμήκη  κύματα δημιουργούνται πυκνώματα και αραιώματα.
1-  Σ    , 2-  Σ     , 3-   Σ   ,4-   Λ    , 5-  Λ    ,  6-  Σ      .

2η ερώτηση
Συμπληρώστε τα κενά :
Το πηλίκο της τάσης στα άκρα ενός δίπολου προς την ένταση του ρεύματος που το διαρρέει  ισούται με την ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ…………του δίπολου και μετριέται στο S.I σε  Ω.
Η  μαθηματική σχέση του νόμου του Ωμ είναι (τύπος)…I=V/R………….
Το ……ΑΜΠΕΡΟΜΕΤΡΟ……………………… μετρά την ένταση του  ρεύματος και συνδέεται σε …ΣΕΙΡΑ…………ενώ το ΒΟΛΤΟΜΕΤΡΟ………………….. μετρά την  τάση και συνδέεται…ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ………….

3η ερώτηση Σε ένα πείραμα, που κάναμε, μετρήσαμε την τάση στα άκρα ενός αντιστάτη R και την ένταση τουρεύματος που τον διαρρέει και βρήκαμε τα παρακάτω   ζεύγη τιμών:


Τάση σε V
Ένταση ρεύματος
 σε Α
0
0
2
1
4
2
6
3
8
4
10
5 


  Να κάνετε τη γραφική παράσταση VI.
Τί γραμμή προκύπτει; ΕΥΘΕΙΑ
Ικανοποιεί ο αντιστάτης το νόμο του Ohm και γιατί; ΝΑΙ ,ΓΙΑΤΙ Η ΓΡΑΦ. ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ V-I ΕΙΝΑΙ ΕΥΘΕΙΑ ΠΟΥ ΠΕΡΝΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΩΝ ΑΞΟΝΩΝ ΑΡΑ Η ΤΑΣΗ ΚΑΙ Η ΕΝΤΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ΠΟΣΑ ΑΝΑΛΟΓΑ ΔΗΛΑΔΗ ΤΟ ΠΗΛΙΚΟ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑΘΕΡΟ(ΚΑΙ ΙΣΟ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ)
4η ερώτηση
Δύο αντιστάσεις R1 = 4 Ω και R2 = 6 Ω συνδέονται όπως στο σχήμα (σε σειρά) και στα άκρα της συνδεσμολογίας εφαρμόζεται τάση V = 40 V.
α) Πως συνδέονται οι αντιστάσεις ; Βρείτε την  ισοδύναμη αντίσταση τους. 

ΣΕ ΣΕΙΡΑ. Η ισοδύναμη αντίσταση της συνδεσμολογίας είναι: Rολ = R1+R2  = 10 Ω
β) βρείτε την  ένταση του ρεύματος που διαρρέει κάθε αντίσταση 
Η ένταση του ρεύματος που διαρρέει τις αντιστάσεις και την πηγή τροφοδοσίας υπολογίζεται από το νόμο του Ohm:  I=V/Rολ=40/10=4A

γ) βρείτε την  τάση στα άκρα κάθε αντίστασης.
         V1 = I·R1=4*4=16V      V2 = I·R2=4*6=24V    


5η ερώτηση
Δύο αντιστάσεις R1 = 10 Ω και R2 = 15 Ω συνδέονται παράλληλα και στις άκρες του συστήματος εφαρμόζεται τάση V = 90 V. Να βρεθούν όταν κλείσουμε τον διακόπτη : 
α) Η ισοδύναμη αντίσταση. 
Η ισοδύναμη αντίσταση της συνδεσμολογίας δίνεται:


β) Οι τάσεις στα άκρα των αντιστάσεων R1 και R2. 
γ)Οι ενδείξεις των οργάνων Α1   Α2  (το ρεύμα που διαρρέει την  R1 και το ρεύμα που παρέχει η πηγή)
To ρεύμα που διαρρέει την κάθε  αντίσταση είναι Ι1=V/R1=9A και  Ι2=6Α αντίστοιχα. 
To ρεύμα που παρέχει η πηγή είναι I = I1 + I2  = 9 +6 = 15 A
Άρα οι ενδείξεις των οργάνων  Α1   Α2 είναι 9Α και 15Α αντίστοιχα.

6η ερώτηση
Να συμπληρώσετε τον  πίνακα :
               
Φυσικό μέγεθος
Μονάδα μέτρησης στο S.I
Μήκος κύματος

Συχνότητα

Ταχύτητα

Ισχύς  

Δυναμική ενέργεια  

Ηλεκτρικό φορτίο


7η ερώτηση
1.Ποιά ανάκλαση ονομάζεται κατοπτρική;
2.Νόμοι της κατοπτρικής ανάκλασης:

8η ερώτηση
1.      Ποιές κινήσεις ονομάζονται περιοδικές και ποιες ταλαντώσεις ;
2.      Πως ορίζονται η περίοδος και  η συχνότητα μιας ταλάντωσης και ποια μαθηματική σχέση τα συνδέει;
9η ερώτηση Συμπληρώστε τα κενά :
Όταν  σε ένα τεντωμένο οριζόντιο σχοινί δεμένο σταθερά στο ένα του άκρο δημιουργούμαι ένα κύμα ταλαντώνοντας το άλλο του άκρο κατακόρυφα δηλαδή πάνω-κάτω τότε ενώ  διεύθυνση διάδοσης του κύματος είναι οριζόντια τα μόρια του σχοινιού ταλαντώνονται σε διεύθυνση που είναι  κατακόρυφη δηλαδή …κάθετα……………….στην διεύθυνση διάδοσης του κύματος και λέμε ότι το κύμα είναι …εγκάρσιο………….
Κατά την διάδοση του παραπάνω κύματος δημιουργούνται στο μέσο μετάδοσης όρη και …κοιλάδες………………με την απόσταση ανάμεσα σε δυο διαδοχικά  όροι  να είναι ίση με ένα …μήκος……...κύματος.  Αν το σχοινί έχει μήκος 8m και η διαταραχή φτάνει στην άλλη άκρη του σχοινιού σε 2  sec τότε η ταχύτητα διάδοσης του κύματος στο σχοινί είναι (8/2=)4m/s και αν η περίοδος  της ταλάντωσης του άκρου του σχοινιού είναι  0.5 sec  τότε το μήκος κύματος του κύματος θα είναι (λ=υ*Τ=4*0.5=)……2m . 




                                                Θεσσαλονίκη .......................................

Παρασκευή 6 Ιουνίου 2014

Θέματα Χημεία Β Γυμνασίου





                                                                        ΤΑΞΗ: Β
                       

  ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ                             ΜΑΘΗΜΑ: ΧΗΜΕΙΑ


   ΓΥΜΝΑΣΙΟ  ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ                Ημερομηνία:   …../…/……   
ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΙΑΣ
Α. Συμπληρώστε τα κενά :
1. Με ………………………διαχωρίζουμε τα γαλακτώματα
2.. Με την  χρωματογραφία μπορούμε να διαχωρίσουμε τα …………συστατικά ενός διαλύματος αφού έχουν διαφορετική …………κίνησης μέσα στο διηθητικό χαρτί.
3.Ένα υγρό ρόφημα όπως το τσάι  το διαχωρίζουμε από τα στερεά συστατικά χρησιμοποιώντας ηθμό με την μέθοδος της ……………….
4 Εκχύλιση είναι η μεταφορά ουσιών από ένα στερεό σώμα π.χ φύλλα τσαγιού μέσα στο …………νερό.
5.Μπορούμε  να πάρουμε το …….. από ένα μείγμα νερού με πετραδάκια με  απόχυση
6. Την …………… την παρασκευάζουμε με  απόσταξη του κρασιού
7. To  αλάτι το  παίρνουμε στις αλυκές από το θαλασσινό νερό με ………………….
 ( 8 μονάδες)
Β .Συμπληρώστε τα κενά
1. Η καύση του μαγνησίου δηλαδή η αντίδρασή του με οξυγόνο συνοδεύεται από σχηματισμό ενός ………..στερεού που λέγεται οξείδιο του μαγνησίου  ,το φαινόμενο αυτό είναι μια  χημική …………στην οποία αντιδρώντα σώματα είναι το …………….και το ………….ενώ προϊόν της αντίδρασης είναι το……..     του …………….,όταν συμβεί αυτή η αντίδραση ελευθερώνεται θερμότητα στο …………..άρα είναι ……………
2. Η  έκφραση ζαχαρόνερο  με περιεκτικότητα 5% w/v σημαίνει ότι
έχουμε ……………..ζάχαρης σε ………… …….διαλύματος
3.Τα περισσότερα στοιχεία είναι  μέταλλα όπως ο σίδηρος, ο …………. και το αργίλιο  ενώ υπάρχουν και στοιχεία που είναι …………όπως το υδρογόνο ,το άζωτο και ο άνθρακας.
Το νερό , το διοξείδιο του άνθρακα και το αλάτι είναι παραδείγματα χημικών
 ……………….ενώ το οξυγόνο , το υδρογόνο και ο σίδηρος είναι παραδείγματα χημικών …………..
4. Το νερό είναι ……………. ουσία αφού με …………….μπορεί να διασπαστεί σε δυο απλές ουσίες : το ……………….και το ……………….

 5. Οι  καθαρές ουσίες διακρίνονται σε …………….στοιχεία και  χημικές……………..
6.  Η  έκφραση  ότι το γάλα   περιέχει 3,5 % v/v λιπαρά σημαίνει ότι σε
…………….γάλατος  περιέχονται ………….λιπαρά.                 (44 μονάδες)

Γ. Γράψτε  τα σύμβολα  :
α. (άτομα )
1.κάλιο-…………,2.σίδηρος-…………,3.ιώδιο-…………..,4.μόλυβδος-………
5.φθόριο-………...,6.αλουμίνιο-……..., 7.ασβέστιο-………..,8.οξυγόνο-………
9.άνθρακας-…………., 10.υδράργυρος-………..
β. (μόρια) :
1. νερό-………………….,
2.διοξείδιο του άνθρακα(το 1 μόριο έχει 1 άτομο άνθρακα και 2 άτομα οξυγόνου)-…………………..
 3.οξείδιο του μαγνησίου(το 1 μόριο έχει 1 άτομο μαγνησίου και 1 άτομο οξυγόνου) -……………,
4.οξυγόνο-……………….
(μονάδες 28)

Δ. Δίνονται οι καθαρές ουσίες :
     SO3CuO, H2 ,Na, Fe, CO2, H2O, Cu , CO, Cu
 από τις πιο πάνω ουσίες χημικές ενώσεις είναι οι :……………………………………………...
 …………………………………………………………………………………..(μονάδες 10)
Ε. Όταν ηλεκτρολύουμε νερό η αναλογία μαζών υδρογόνου και οξυγόνου είναι 1 προς 8,
αν από την ηλεκτρόλυση συλλέξουμε στην κάθοδο 16 gr οξυγόνου τότε:
α. πόσα gr υδρογόνου θα συλλέξουμε στην άνοδο;
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

β. από πόσα  gr νερού πήραμε τα πιο πάνω προϊόντα;
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
(μονάδες 10)






Καλή επιτυχία


                                                      

Πέμπτη 5 Ιουνίου 2014

Θέματα Φυσικής Α Γυμνασίου (2)(οι απάντήσεις με κόκκινο χρώμα)

ΜΑΘΗΜΑ: ΦΥΣΙΚΗ
                                                                           ΤΑΞΗ Α


ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΑΓΩΓΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΙΟΥΝΙΟΥ
   (Να απαντήσετε στις 4 πρώτες  ερωτήσεις και σε 2 μόνο ερωτήσεις από τις
  υπόλοιπες   5 ως 9)



1η ερώτηση
Θέλεις να μετρήσεις την περίοδο ενός εκκρεμούς και βρίσκεσαι στο σπίτι όπου έχεις διάφορα υλικά όπως πλαστελίνη , χρονόμετρο, κατσαρόλα, ποτήρι, κουτάλι, μαχαίρι , νήμα, πένσα, παξιμάδι βίδας, τετράδιο ,νερό, στυλό.
Μπορείς να περιγράψεις ποια από αυτά τα υλικά θα χρησιμοποιήσεις και με ποια διαδικασία θα υπολογίσεις πειραματικά  την περίοδο του εκκρεμούς που θα κατασκευάσεις ;
…………………………………………………………………………………………………………………………………Για να φτιάξω ένα πρόχειρο  εκκρεμές : θα κόψω με το μαχάιρι ένα κομμάτι από    το νήμα στου οποίου την άκρη θα δέσω  το παξιμάδι της βίδας (ή εναλλακτικά  θα πλάσω σε σχήμα σφαίρας ή βαριδιού ένα κομμάτι πλαστελίνης και αφού κάνω έναν κόμπο στην άκρη του νήματος  θα  την βάλω μέσα στην πλαστελίνη)  , το εκκρεμές μου είναι έτοιμο.
Μένει να κάνω και να καταγράψω  τις μετρήσεις μου  και για να το κάνω αυτό θα χρειαστώ ένα χρονόμετρο , τετράδιο και στυλό:  θα κρατήσω το νήμα από την  ελεύθερη άκρη του , θα εκτρέψω το εκκρεμές μου από  την  κατακόρυφο κατά μια μικρή  γωνία και θα μετρήσω πολλές φορές τον χρόνο που χρειάζεται για να κάνει μια πλήρη αιώρηση (αφού το αφήσω να ξαναγυρίσει πάλι στην ίδια θέση απο όπου  ξεκίνησε )και θα καταγράψω τις μετρήσεις μου .Τέλος θα υπολογίσω τον μέσο όρο των μετρήσεων που κατέγραψα και έτσι θα έχω υπολογίσει με πιο μεγάλη ακρίβεια την περίοδο του εκκρεμούς.
Τα σφάλματα στις μετρήσεις σου που μπορεί να οφείλονται;
……………………………………………………………………………………………………………………………………
Σε ανθρώπινα σφάλματα όπως καθυστερημένη έναρξη ή παύση του χρονομέτρου ή κακή επεξεργασία των δεδομένων που θα καταγράψουμε ή
σε σφάλματα οργάνων όπως κακής ποιότητας χρονόμετρο
Τι θα  μετρήσεις και μετά πως θα υπολογίσεις την περίοδο ώστε το σφάλμα στην μέτρηση της περιόδου να ελαχιστοποιηθεί ;
……………………………………………………………………………………………………………………………………
Θα μετρήσουμε και θα καταγράψουμε τον χρόνο που χρειάζεται για να κάνει 10 ταλαντώσεις και 
θα επεξεργαστούμε τοn χρόνο που μετρήσαμε για να βρούμε την περίοδο με τον τύπο T=t/N=t/10. 
Για ακόμη καλύτερο αποτέλεσμα  θα επαναλάβουμε το ίδιο πολλές φορές π.χ  πέντε   και θα βρούμε τον μέσο όρο των 5  περιόδων που θα υπολογήσουμε  οπότε το σφάλμα θα γίνει πολύ μικρότερο .
Θα χρησιμοποιήσουμε χρονόμετρο που θα είναι αξιόπιστο .

2η ερώτηση
Μετά από την καταγραφή των μετρήσεων δημιούργησες τους πίνακες :

Μάζα m Kg)
Περίοδος T (s)
0.1
0.6
0.2
0.6
0.3
0.6
0.4
0.6
0.5
0.6



   Μήκος εκκρεμούς L
             (m)


Περίοδος Τ
  (sec)
            0.1
    0.6
            0.4
    1,2
            0.9
    1,8
Γράψε τα συμπεράσματα στα οποία καταλήγεις ερμηνεύοντας τους πίνακες αυτούς :
Όταν μεγαλώνει η μάζα του σώματος η περίοδος του εκκρεμούς παραμένει
 σταθερή (2 λέξεις),
Όταν μεγαλώνει το μήκος του νήματος τότε   μεγαλώνει και    η περίοδος του εκκρεμούς και συγκεκριμένα αν το μήκος τετραπλασιαστεί τότε η περίοδος διπλασιάζεται ενώ αν το μήκος εννιαπλασιαστεί τότε η περίοδος τριπλασιάζεται
ειδικότερα  αν  η μάζα γίνει 0.8 Κg   τότε η περίοδος    θα είναι Τ=0.6sec ενώ  αν  το μήκος του νήματος γίνει  L=1.6 m  τότε η περίοδος    θα είναι Τ=2.4sec.
3η ερώτηση 
Βάζουμε πάνω σε μια εστία θέρμανσης  ένα  πυρίμαχο δοχείο με  200 gr νερό και  το ζεσταίνουμε μέχρι να αποκτήσει θερμοκρασία 80  οCκαι με την βοήθεια θερμομονωτικών γαντιών  το τοποθετούμε μέσα σε ένα μεγαλύτερο δοχείο που περιέχει 100 gr νερό θερμοκρασίας  περιβάλλοντος . Τοποθετούμε δυο θερμόμετρα (ένα σε κάθε δοχείο ) και καταγράφουμε τις ενδείξεις τους κάθε  ένα λεπτό  :
Χρόνος
(min)
θερμοκρασία       εσωτερικού δοχείου (oC)
Θερμοκρασία
Εξωτερικού δοχείου       (oC)
0
75
30
1
70
40
2
65
50
3
60
60
4
60
60
5
59
         59
6
59
59
7
58
58
8
58
58
 Να κάνετε το διάγραμμα της θερμοκρασίας του περιεχομένου κάθε δοχείου σε συνάρτηση με τον χρόνο (με διαφορετικό χρώμα)





4η ερώτηση 
 (συμπλήρωσε με τις λέξεις :ελαττώνεται, ενέργεια, 3, θερμική, ατμοσφαιρικό, αυξάνεται, εξωτερικό, ρέει, παύει, θερμοκρασία, ίδια)
Από το πιο πάνω διάγραμμα τα συμπεράσματα είναι ότι  :
  • στο εσωτερικό δοχείο η θερμοκρασία όσο περνάει ο χρόνος ελαττώνεται καθώς ρέει θερμική ενέργεια από αυτό προς το εξωτερικό δοχείο με συνέπεια η θερμοκρασία στο εξωτερικό δοχείο να αυξάνεται
  • όταν τα δυο δοχεία αποκτήσουν ίδια θερμοκρασία τότε παύει η ροή ενέργειας από το ένα δοχείο στο άλλο και λέμε ότι έχουμε θερμική ισορροπία
  • η ροή ενέργειας από το ζεστό προς το κρύο δοχείο γίνεται από t=0min  έως t= min
  • στην συνέχεια η θερμοκρασία των δυο δοχείων ελαττώνεται γιατί θερμική  ενέργεια ρέει προς το πιο κρύο ατμοσφαιρικό περιβάλλον.                                                                                    

5η ερώτηση 

Στο τέλος του κειμένου βάλτε μετά την παύλα δίπλα από κάθε γράμμα το γράμμα Σ αν η πρόταση είναι σωστή ή το γράμμα Λ αν η πρόταση είναι λάθος  .
Α. Η θερμότητα μετριέται σε Κelvin.
Β.  Η θερμοκρασία μετριέται και σε βαθμούς C
Γ. Η θερμότητα και η  θερμοκρασία είναι συνώνυμες λέξεις .
Δ. Αν ένα σώμα έχει μάζα 200 gr τότε το βάρος του στη γη είναι 2 Ν.
Ε. Αν ένα σώμα έχει στην Γη μάζα 5 Κg και βρεθεί στην Σελήνη  όπου ξέρουμε ότι η βαρύτητα είναι μικρότερη θα βρούμε ότι το σώμα έχει μικρότερη μάζα στην Σελήνη  .
Στ. Σώμα έχει βάρος στην Γη 10 Ν αν όμως το πάμε στην Σελήνη το βάρος του θα γίνει μικρότερο .
Α- Λ   , Β-  Σ    , Γ-  Λ      , Δ- Σ     ,  Ε-  Λ     , ΣΤ- Σ       .

6η ερώτηση
Συμπληρώστε με τις  λέξεις (Ν, δύναμη, sec, χρονόμετρο, μονάδα, 3 Kg, γη, ποσότητα , μικρότερο, δυναμόμετρο, Κg) :
η μάζα ενός σώματος  μας δείχνει την ποσότητα της ύλης που έχει το σώμα και μετριέται σε Kg ενώ το βάρος του δείχνει την δύναμη με την οποία το  έλκει η γη και μετριέται σε Ν Τον χρόνο τον μετράμε με το  χρονόμετρο και η μονάδα μέτρησής του είναι το sec
Την δύναμη την μετράμε με το δυναμόμετρο και η  μονάδα μέτρησης της είναι το Ν.
Αν ένα σώμα βρίσκεται στην γη  και έχει μάζα 3 Kg ενώ  το βάρος του είναι 30 Ν τότε αν βρεθεί στην Σελήνη  όπου έχουμε μικρότερη τιμή επιτάχυνσης της βαρύτητας σε σχέση με την γη η μάζα του θα είναι Kg  ενώ το βάρος του θα είναι  μικρότερο

7η ερώτηση  
 Στο τέλος του κειμένου βάλτε μετά την παύλα δίπλα από κάθε γράμμα το γράμμα Σ αν η πρόταση είναι σωστή ή το γράμμα Λ αν η πρόταση είναι λάθος  .
Α) Ο ηλεκτρικός κινητήρας μετατρέπει την μηχανική ενέργεια σε ηλεκτρική.
Β) H  μονάδα μέτρησης της ηλεκτρικής τάσης είναι το Αmpere ενώ  της έντασης του ηλεκτρικού ρεύματος είναι το Volt
Γ) Aν συνδέσουμε τους πόλους μιας μπαταρίας με ένα σύρμα τότε έχουμε βραχυκυκλώσει την  μπαταρία και θα καταστραφεί .
Δ) Για  να φτιάξουμε έναν απλό ηλεκτρικό κινητήρα αρκούν τα  παρακάτω υλικά :
1 μπαταρία 1,5 V
2 παραμάνες
χάλκινο καλώδιο βερνικωμένο
μονωτική ταινία
Ε) Αν στο κύκλωμα της 8ης ερώτησης συνδέσουμε με σύρμα τους δυο πόλους της Λ1  τότε θα ελαττωθεί σημαντικά το φως που εκπέμπουν οι λάμπες Λ1  και Λ2 ενώ θα συμβεί το αντίθετο με την λάμπα Λ3 (αν δεν καεί).
ΣΤ) Αν βάλλουμε μέσα σε ένα ποτήρι ξύδι και βυθίσουμε μέσα σε αυτό χωρίς να ακουμπάνε μεταξύ τους ένα χάλκινο καλώδιο και ένα καλώδιο από ψευδάργυρο τότε αν συνδέσουμε ένα βολτόμετρο στα άκρα των καλωδίων θα μετρήσει τάση περίπου 1 Volt.

A -  Σ   , B- Λ      , Γ- Σ      , Δ-   Λ   , Ε -  Σ    , ΣΤ -  Σ     .   

8η ερώτηση 
Έχουμε το παρακάτω  κύκλωμα :



1.  Ποιες λάμπες θα μείνουν αναμμένες αν ξεβιδώσουμε την λάμπα
α) Λ1  …...............................................................................................................................................
θα μείνουν αναμμένες οι άλλες 2 λάμπες καθώς συνεχίζουν να διαρρέονται από ρεύμα αφου το κύκλωμά τους είναι κλειστό
 β) Λ3
……………………………………………………………………………………................................
δεν θα ανάβει καμμία αφού το κύκλωμα είναι τώρα ανοιχτό στην θέση  της Λ3

2. Τι θα συμβεί αν ενώ ανάβουν  οι λάμπες συνδέσουμε με ένα χάλκινο καλώδιο τους δυο πόλους της μπαταρίας μεταξύ τους; …………………………………………………………………………………………………………
Θα έχουμε βραχυκύκλωμα της μπαταρίας και έτσι στο χάλκινο καλώδιο θα περνά ρεύμα πολύ μεγάλης έντασης με συνέπεια να υπερθερμανθεί το καλώδιο με κίνδυνο να πάρει φωτιά και καταστραφεί ενώ παράλληλα να εκδηλωθεί πυρκαγιά, η μπαταρία να καταστραφεί και φυσικά οι  λάμπες μας δεν κινδυνεύουν όμως ελαττώνεται πολύ το φως που εκπέμπουν καθώς το ρεύμα που παρέχει η πηγή πάει σχεδόν όλο από τον εύκολο δρόμο που είναι το χάλκινο καλώδιο .
9η ερώτηση 
Δίνεται ο πίνακας:

Στήλη α
Στήλη β
1.μάζα
2.θερμοκρασία
3.μήκος
4.χρόνος
5.δύναμη
6.ηλεκτρική τάση
Α. Ν
Β. Kg
Γ. sec
Δ. Joule
Ε. m
Στ. Volt
Ζ.  Κelvin

Να αντιστοιχίσετε στους αριθμούς της στήλης α τα κατάλληλα γράμματα  της στήλης β:
1-  Β     , 2-   Ζ   , 3- Ε    ,4-  Γ    , 5- Α    ,6-    Στ .
                                                                           




















Αρχειοθήκη ιστολογίου