Συνολικές προβολές σελίδας

Παρασκευή 28 Νοεμβρίου 2014

Θέματα Χημείας Α Λυκείου (28-11-2014)

Λύστε για εξάσκηση τα παρακάτω θέματα :

                                                                          ΟΜΑΔΑ 2η                             Σχολικό έτος  2014 -15
                                                               ΤΑΞΗ    ΤΜΗΜΑ .....
                                                                                   
                                                              
                                                               ΜΑΘΗΜΑ   ΧΗΜΕΙΑ
ΘΕΜΑ 1ο
α. Να συνδυάσετε τους αριθμούς της στήλης Α με τα κατάλληλα γράμματα της στήλης Β:
           στήλη Α(όνομα χημ. στοιχείου)                  στήλη Β (ατομικότητα)
       1.    κάλιο                                                               α. 1
       2.    οξυγόνο                                                           β. 2
       3.    αργίλιο                                                             γ  3
       4.    αρσενικό                                                          δ. 4
       5.     όζον                                                                ε. 0
                                                                                     στ.5
      Απάντηση: 1-     , 2-     , 3-     , 4-     , 5-    .

β.  Χαρακτηρείστε με Σ τις προτάσεις αν είναι σωστές και με Λ αν είναι λάθος:
    1.H διαλυτότητα των στερεών στο νερό μειώνεται όταν αυξάνεται η θερμοκρασία του διαλύματος.
    2.Η διαλυτότητα των αερίων όπως του οξυγόνου στο νερό αυξάνεται όταν αυξάνεται η θερμοκρασία του νερού.
    3. Το άτομο του Βr  είναι το   35Br οπότε από την κατανομή των e του σε στοιβάδες προκύπτει ότι αυτό  αποτελείται από 4 στοιβάδες.
    4. Το ανιόν του βρωμίου  Br-1 έχει  5 στοιβάδες ηλεκτρονίων.
    5. Το ιόν CΟ3-1 ονομάζεται  θειϊκό.
Απάντηση : 1-      , 2-     , 3-     ,4-       ,5-        .

ΘΕΜΑ 2ο

1.Συμπληρώστε τον πίνακα:


l-1
Ο-2
CN-
   CO3-2
      PO4-3

Κ+






Βa+2







2. Δίνετε το άτομο του οξυγόνου  8Ο16 και το ιόν του Ο-2.
α. Να κάνετε την κατανομή των ηλεκτρονίων τους σε στοιβάδες.
β. να περιγράψετε την δομή του ατόμου του οξυγόνου και του ιόντος του.



Απάντηση:
α. Η κατανομή των ηλεκτρονίων σε στοιβάδες για  το άτομο του οξυγόνου είναι η ……………………………………………………………………..................................................
ενώ για το ιόν του είναι η ……………………………………………………………………………
β. η δομή του ατόμου του οξυγόνου είναι η παρακάτω:
ο πυρήνας του αποτελείται από ……………………………………………………………………
και γύρω του περιφέρονται ………………………………………………………………………….
ενώ η δομή του ιόντος Ο-2 είναι  :πυρήνας με …………………………………………..  και γύρω  του περιφέρονται……………………………………………………………………………………….

ΘΕΜΑ 3ο

  1. Υπολογίστε τον αριθμό οξείδωσης του Ν στο ΚΝΟ2
  2. Υπολογίστε τον αριθμό οξείδωσης του S στο ιόν HSO4-1
Λύση
  1. .……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
  2. ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

ΘΕΜΑ 4ο

  1. Ρίχνουμε σε 480 gr νερού 20 gr ΝaCl . Na υπολογίσετε την % w/w περιεκτικότητα του διαλύματος σε NaCl.
 2.  Διαθέτουμε 480 gr κορεσμένου διαλύματος μιας στερεής ουσίας Χ με  θερμοκρασία   40 °C .      H διαλυτότητα της ουσίας Χ στο νερό στους  40 °C  είναι 60 gr / 100gr νερού ενώ στους 30 °C   γίνεται 28 gr /100gr νερού.
Πόσα  gr ουσίας Χ θα  κατακαθίσουν αν  ψύξουμε το διάλυμα στους 30 °C  ;

Λύση
1………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
............................................................................................................................................................................................................................................................................................
2………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Πέμπτη 27 Νοεμβρίου 2014

Θέματα Χημείας Α Λυκείου.



                   
 


   Με κόκκινο οι απαντήσεις:


                                                    ΟΜΑΔΑ 1η                       Σχολικό έτος  2014 -15
ΓΡΑΠΤΗ ΩΡΙΑΙΑ ΕΞΕΤΑΣΗ Α ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ

                                                               ΤΑΞΗ    ΤΜΗΜΑ .....
                                                                                   
                                                              
                                                               ΜΑΘΗΜΑ   ΧΗΜΕΙΑ
                                                         ΟΝΟΜ/ΜΟ ΜΑΘΗΤΗ…………………………………..
                                                               
ΘΕΜΑ 1ο
α. Να συνδυάσετε τους αριθμούς της στήλης Α με τα κατάλληλα γράμματα της στήλης Β:
           στήλη Α(όνομα χημ. στοιχείου)                  στήλη Β (ατομικότητα)
       1.    υδρογόνο                                                    α. 1
       2.    ήλιο                                                             β. 2
       3.    χλώριο                                                        γ.  3
       4.    φωσφόρος                                                  δ. 4
       5.    όζον                                                            ε.  0
                                                                                 στ.5
      Απάντηση: 1-  β   , 2-  α   , 3-   β  , 4-   δ  , 5-   γ .

β.  Χαρακτηρείστε με Σ τις προτάσεις αν είναι σωστές και με Λ αν είναι λάθος:
    1.Τα κράματα είναι στερεά διαλύματα .
    2. Ο καθαρός ατμοσφαιρικός αέρας είναι και  ομογενές μίγμα και αέριο διάλυμα.
    3. Το άτομο του Καλίου είναι το   19Κ οπότε από την κατανομή των e του σε στοιβάδες προκύπτει ότι αυτή αποτελείται από 4 στοιβάδες.
    4. Το κατιόν του καλίου Κ+1 έχει  4 στοιβάδες ηλεκτρονίων.
    5. Το ιόν NΟ3-1 ονομάζεται  αζωτικό.
Απάντηση : 1-   Σ   , 2-   Σ  , 3-  Σ   ,4-   Λ    ,5-  Λ      .

ΘΕΜΑ 2ο

1.Συμπληρώστε τον πίνακα:


Cl-1
S-2
OH-
   SO4-2
      PO4-3

Νa+
NaCl

 NaOH



Ca+2

 CaS
 Ca(OH)2
το  2 δείκτης
 CaSO4



2. Δίνετε το άτομο του οξυγόνου  8Ο17 και το ιόν του Ο-2.
α. Να κάνετε την κατανομή των ηλεκτρονίων τους σε στοιβάδες.
β. να περιγράψετε την δομή του ατόμου του οξυγόνου και του ιόντος του.



Απάντηση:
α. Η κατανομή των ηλεκτρονίων σε στοιβάδες για  το άτομο του οξυγόνου είναι η ………(2,6)……………………………………………………………..................................................
ενώ για το ιόν του είναι η ……(2,8)…………………………………………………………………
β. η δομή του ατόμου του οξυγόνου είναι η παρακάτω:
ο πυρήνας του αποτελείται από ……8p και 9n………………………………………………………
και γύρω του περιφέρονται …8e……………………………………………………………….
ενώ η δομή του ιόντος Ο-2 είναι  :πυρήνας με …ίδια δομή με τον πυρήνα του  άτομό του…..  και γύρω  του περιφέρονται…10e………………………………………………………………………
ΘΕΜΑ 3ο

  1. Υπολογίστε τον αριθμό οξείδωσης του Ν στο ΚΝΟ3
  2. Υπολογίστε τον αριθμό οξείδωσης του S στο ιόν HSO3-1
Λύση
  1. .…1+χ-6=0………………χ=5………………………………………………
  2. 1+χ-6=-1…………χ=4……………………………………

ΘΕΜΑ 4ο

  1. Ρίχνουμε σε 180 gr νερού 20 gr ΝaCl . Na υπολογίσετε την % w/w περιεκτικότητα του διαλύματος σε NaCl.
 2.  Διαθέτουμε 450 gr κορεσμένου διαλύματος μιας στερεής ουσίας Χ με  θερμοκρασία   40 °C .      H διαλυτότητα της ουσίας Χ στο νερό στους  40 °C  είναι 50 gr / 100gr νερού ενώ στους 30 °C   γίνεται 25 gr /100gr νερού.
Πόσα  gr ουσίας Χ θα  κατακαθίσουν αν  ψύξουμε το διάλυμα στους 30 °C  ;

Λύση
1…στα 200 gr διαλύματος έχουμε 20gr NaCl
        στα 100 gr                               χ;
χ=10 gr και άρα 10%w/w
2…στους40 °C : σε 150 gr κορεσμένου  διαλύματος περιέχονται 50 gr ουσίας Χ
                                  450 gr                                                                 x;
και βρίσκουμε χ=150 gr διαλυνένης ουσίας Χ
          όμοια στους 30  °C περιέχονται  
         25 γρ ουσίας Χ σε 125 γρ διαλύματος 
          ψ;                             450γρ  
ψ=90γρ ουσίας Χ άρα θα έχουμε ίζημα ουσίας Χ 150-90=60 gr.

Τετάρτη 19 Νοεμβρίου 2014

Θέματα Φυσικής Γυμνασίου.

Συχνά καλούμαστε να κάνουμε μια γραφική παράσταση (ισοδύναμα ένα διάγραμμα)  π.χ το διάγραμμα του βάρους ενός δεδομένου σώματος με μάζα ας πούμε 0,2 Κg σε συνάρτηση με την επιτάχυνση της βαρύτητας καθώς απομακρύνεται αυτό από την γη (ή όπως αλλοιώς λέμε την γραφική παράσταση W-g).
Εδώ σκεφτόμαστε ποιά σχέση συνδέει τα μεγέθη αυτά και ανακαλούμαι από την μνήμη μας ότι αυτή είναι η σχέση W=m*g και ότι ενώ  η μάζα του  σώματος είναι σταθερή  το βάρος του επηρεάζεται από το g που καθώς απομακρύνομαστε από την γη μειώνεται μέχρι να μηδενισθεί σε κάποιο ύψος όπου λέμε ότι υπάρχουν συνθήκες έλλειψης βαρύτητας .
Τα υπόλοιπα είναι εύκολα αφού δίνοντας διάφορες τιμές στο g  όπως 10, 8, 6, 2,0  με αρχική την τιμή 10m/s^2 (10 μέτρα ανά σεκόν τετράγωνο) έχουμε έν πίνακα τιμών W-g:
  g (m/s^2)   W(N) 
 10               2
   8               1,6
   6               1,2
   2               0,4
   0               0
 Το τελευταίο βήμα μας είναι να κάνουμε την γραφική παράσταση : πρέπει να  πάρουμε ορθογώνιο σύστημα αξόνων , να γράψουμε τα μεγέθη και τις μονάδες τους στους κατάληλους άξονες δηλαδή εδώ στον κατακόρυφο άξονα W(N) και στον οριζόντιο άξονα g(m/s^2) , να σημειώσουμε τις τιμές μας σε αυτούς τους άξονες επιλέγοντας την κατάληλη κλίμακα σε κάθε άξονα π.χ στον κατακόρυφο που έχουμε τιμές από 0 ως 10 μπορούμε να πάρουμε κάθε 1 εκατοστό ότι είναι 1 Ν ενώ στον οριζόντιο που έχουμε τιμές από 0 ως 2 να πάρουμε ότι κάθε 1 εκατοστό είναι ας πούμε 0,2 μονάδες g οπότε όταν το g είναι 0,4 θα είναι στην θέση 2 εκατοστά κ.ο.κ και αφού σημειώσουμε στους άξονες όλες τις τιμές που πριν βρήκαμε βρίσκουμε το σημείο συνάντησης όλων των ζευγαριών τιμών g-W και σημειώνουμε το εκάστοτε σημείο με μια κουκίδα έντονη, τέλος ενώνουμε τα διαδοχικά σημεία αυτά με γραμμή...........
Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα  εδώ :http://kogkalidis.blogspot.gr/search/label/%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82%20%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%AC%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82%20%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%AE%CF%83%CE%B5%CF%89%CE%BD%201%CE%BF%CF%85%20%CE%B2%CE%B1%CE%B8%CE%BC%CE%BF%CF%8D%29
 επίσης μπορείτε να δείτε ακόμη  περισσότερα σχετικά θέματα και απο την αρχική σελίδα στην δεξιά πλευρά της όπου αναφέρονται οι ετικέτες  των θεμάτων  των αναρτήσεων με ενδιαφέρον το θέμα :οι γραφικές παραστάσεις στην Φυσική.
 

Δευτέρα 17 Νοεμβρίου 2014

Θέματα Φυσικής Α Γυμνασίου.

Παίξε πρώτα με την προσομοίωση για να γνωρίσεις το εκκρεμές :
https://phet.colorado.edu/sims/pendulum-lab/pendulum-lab_el.html
(σύρε με αριστερό κλικ και άσε  το μπλε βαράκι δεξιά σε μια θέση π.χ  σε γωνία 30 μοίρες και μετά πάτα το κουμπί κάτω ξεκίνημα , κατά την διάρκεια του πειράματος ενργοποίησε όποια στιγμή θέλεις το χρονόμετρο πύλης επιλέγοντάς το από δεξιά κάτω και πατόντας μετά το κουμπί ξεκίνημα θα σου μετρήσει την περίοδο).
 Ας ασκηθούμε τώρα  να δούμε τι μάθαμε στο σχολείο:
ΘΕΜΑ 1ο
 Σε ένα πείραμα  κάποιοι μαθητές προσπάθησαν να βρούν την περίοδο Τ ενός εκκρεμούς  δηλαδή τον χρόνο που χρειάζεται για να κάνει μια πλήρη ταλάντωση .
1.Ο Νίκος μέτρησε  με την βοήθεια ενός αναλογικού ρολογιού χειρός τον χρόνο που χρειάζεται για να κάνει  1 πλήρη ταλάντωση και βρήκε  ότι  χρειάζεται χρόνο 1,9 sec .
Συμπέρανε   είναι ότι η περίοδος του εκκρεμούς είναι Τ=  ........
2. Η Έρσα  αποφάσισε να μετρήσει με ένα ψηφιακό χρονόμετρο που μετρά μέχρι εκατοστά του sec όχι την περίοδο αλλά τον χρόνο που χρειάζεται το εκκρεμές για να κάνει 10 ταλαντώσεις και βρήκε ότι χρειάζονται 17,92 sec .
Συμπέρανε ότι η περίοδος του εκκρεμούς είναι Τ=......
3. Ο Μάριος στο πείραμα που πραγματοποίησε έκανε ότι και η Έρσα μόνο που το επανέλαβε 5 φορές και βρήκε τους παρακάτω χρόνους για να πραγματοποιηθούν οι 10 ταλαντώσεις σε sec:
   α) 17,92
   β) 17,87
   γ)  17,82
   δ)  17,89
   ε)  17,85
Στην συνέχεια βρήκε τον μέσο όρο των 5 μετρήσεων για την πραγματοποίηση 10 αιωρήσεων που είναι ..............................................................................................................................
και έτσι βρήκε τον απαιτούμενο χρόνο για μια πλήρη ταλάντωση  που είναι Τ=..............
Α.Ποιός πειραματιστής βρήκε περίοδο πιό κοντά στην πραγματική ο Νίκος ή η Έρσα και γιατί; ..................................................................................................................................
...................................................................................................................................
Β.Ποιός πειραματιστής βρήκε περίοδο πιό κοντά στην πραγματική  η Έρσα ή ο Μάριος και γιατί;
...................................................................................................................................
..................................................................................................................................

Τετάρτη 5 Νοεμβρίου 2014

31ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης: εκδρομή στο οχυρό του Ρούπελ (2014)

Η εκδρομή  του Γυμνασίου μας στο οχυρό του Ρούπελ ήταν όμορφη καθώς η διαδρομή ήταν υπέροχη και  ο καιρός παρά τις προβλέψεις της ΕΜΥ ήταν καλός έτσι δόθηκε  την ευκαιρία στα παιδιά μας να δουν το οχηρό για το οποίο ο Γιόζεφ Γκαίμπελς, στο ημερολόγιό του, στις 8 Απρ. 1941, δύο ημέρες μετά την γερμανική επίθεση έγραφε : «Προχωρούμε αργά στην Ελλάδα... Οι Έλληνες είναι γενναίοι μαχηταί... Τα καταληφθέντα χαρακώματα είναι γεμάτα πτώματα...
Δείτε το σχετικό βίντεο:
https://www.youtube.com/watch?v=X_2vot912Lg
 Οι φωτογραφίες είναι από την εκδρομή:


     
                                              Μπράβο παιδιά , να είστε πάντα χαρούμενα !!!!



                         

Αρχειοθήκη ιστολογίου